Leczenie szybko wykrytego raka jąder prawie zawsze kończy się happy endem, a przecież głupio byłoby umrzeć na coś w 100% uleczalnego.
Życie i zdrowie mężczyzn jest dosłownie w ich rękach. Problem polega na tym, że wielu z nich albo nie słyszało o samobadaniach, albo myśli, że problem ten ich nie dotyczy, albo zwyczajnie nie wiedzą czego szukać i jak. A co najgorsze – wstydzą się zapytać.
Stworzenie akcji propagującej profilaktykę raka jąder niebędącej kolejną kampanią społeczną wobec której widz przejdzie obojętnie.
Zidentyfikowanie kluczowych dla projektu insightów kulturowych – barier stojących na drodze codziennej profilaktyce raka jąder – oraz wskazanie możliwości skutecznego dotarcia szerokiej grupy docelowej.
Efektem naszych pracy było stworzenie viralowej kampanii #Łapjaja, która wykorzystywała narzędzia strategii komunikacji w social media / digital. Akcja w sposób zaplanowany, precyzyjny i wirusowy trafiła do grupy docelowej, a jej lekka i zaskakująca forma opanowała na wiele dni polski Internet, telewizję i radio (materiały w TVN i TVN24 oraz w Trójce Polskiego Radia, Radiu dla Ciebie i innych).
Kampania, mimo zabawnej formy, sprzyjającej wywoływaniu szumu medialnego, miała przede wszystkim cel edukacyjny, który realizowała za pomocą dedykowanego landing page z instrukcją samobadania jąder. Kampania powstała przy współpracy z agencją Twin i blogiem ZłapRakaZaJaja.pl przy wsparciu ogromnej rzeszy influencerów (Yuri Drabent, Cyber Marian, 5 sposobów na…, Michał Sadowski z Brand24, Andrzej Rysuje) oraz partnerów medialnych takich jak nowymarketing.pl. A przede wszystkim tysięcy ludzi zainteresowanych kampanią, której efekty są widoczne do dziś.
Kampania #Łapjaja zdobyła nagrody Mixx Awards & Conference 2016 w 2 kategoriach.