Strefa wiedzy
Menu

PUF

Opracowanie nowej marki, pozycjonowania, identyfikacji wizualnej i architektury.
case-puf-main
Problem

Koszaliński producent okien, firma PUF, sprzedawała najwyższej jakości okna na całą Europę. Przeważnie nie pod swoją marką. Co prowadziło do tego, że okna z Koszalina były sprzedawane o 40% taniej niż identyczne okna pod marką niemiecką.

Ponadto, w każdym kraju obowiązywały różne wymagania i tradycje związane z budową i konstrukcją okien. Dlatego producenta reprezentowało 5 różnych, nieuporządkowanych podmiotów, które nie wzmacniały poczucia jakości produktów pozostałych fabryk okiennych.


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/users/meltingpot/public_html/wp-content/themes/meltingpot2016/includes/sections/subpages/caseStudy/_sections.php on line 2
Wyzwanie

Co zrobić, żeby na tak specyficznym, zdominowanym przez relacje B2B rynku, gdzie sprzedawane produkty mają niekiedy działać bez zarzutu przez 50 lat, kontrahenci z Londynu, Sztokholmu i Brukseli, których postrzeganie jakości produktów determinują najróżniejsze czynniki, zaufali producentowi okien z Koszalina?

Proces
  • Obszerna analiza kategorii i kluczowych obszarów konkurencyjności:

    • Analiza rynku, danych sprzedażowych i biznesowych.
    • Analiza kodów komunikacji, must-have i wyróżników konkurencyjnych w 5 krajach.
    • Wywiady IDI z pracownikami wszystkich szczebli firmy.
  • Wypracowanie konceptów strategicznych i podstawowych założeń portfela marki:

    • 2 warsztaty strategiczne z kluczowymi pracownikami poszczególnych firm.
    • Architektura marki głównej i marek produktowych.
    • Strategia marki i komunikacji na poszczególnych rynkach.

Poniżej przedstawiamy przykładowe mapy pozycjonowania powstałe w trakcie procesu.

puf mapy
puf mapy2
puf mapy
Rozwiązanie

Stworzenie nowej marki Q4W GROUP, która skutecznie reprezentować będzie jakość rozwiązań oferowanych przez producenta oraz akcentować niezbędny na wszystkich rynkach atut – połączenie kompleksowości, specjalizacji i indywidualnego podejścia.

Podkreślenie siły grupy wynikającej z drużynowej współpracy i wymiany know-how 5 fabryk okiennych pod jednym szyldem – bez konieczności ograniczania autonomii produktowej i rynkowej.

Nowa identyfikacja i zasady komunikacji B2B z uwzględnieniem komunikacji B2C i B2E.

case-puf-logos
 

Nowa marka Q4 Windows Group zastąpiła na rynku europejskim markę PUF.

case-puf-wwws
Zobacz inne case studies:
Trwa ładowanie