Strefa wiedzy
Menu

Elsta

Architektura, pozycjonowanie i strategia marki B2B w Polsce i na świecie
elsta-1170x450
Problem

Elsta to rodzinna firma działająca na rynku elektrotechnicznym od 1988.

Prawie 30 lat prężnego rozwoju firmy oraz ekspansji na europejskich rynkach doprowadziło do sytuacji, w której firma znalazła się na tożsamościowym rozdrożu: pomiędzy utrzymaniem dotychczasowego wizerunku a wykreowaniem nowego wizerunku wiodącej, korporacyjnej firmy. W obliczu takiego wyzwania podjęto decyzję o rebrandingu, a co za tym idzie – stworzeniu nowego pozycjonowania marki oraz strategii komunikacji w oparciu o kluczowe potrzeby klientów oraz partnerów biznesowych firmy.

 


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/users/meltingpot/public_html/wp-content/themes/meltingpot2016/includes/sections/subpages/caseStudy/_sections.php on line 2
Wyzwanie

Plan działań dopasowany do zaistniałej potrzeby rozwoju i zmian, również w celach dalszej ekspansji na rynki zagraniczne. Znalezienie zdefiniowanego wyróżnika marki oraz przygotowanie adekwatnej strategii marketingowej uwzględniającej rosnącą konkurencyjność na rynku. Odpowiedź na pytanie – jak pozyskać nowych klientów?

Proces

Wyzwanie, przed jakim stanęliśmy wiązało się ze złożonym procesem. Przede wszystkim należało zrozumieć ten specjalistyczny biznes i dowiedzieć się kto lub co decyduje o wyborze partnera przy budowie kopalni, elektrowni lub przemysłowej spalarni śmieci. Aby właściwie odpowiedzieć na te pytania we współpracy z kierownictwem firmy dokonaliśmy analizy otoczenia rynkowego i konkurencyjnego w Polsce i zagranicą. W trakcie prac warsztatowych zidentyfikowaliśmy zarówno potrzeby klientów końcowych, jak i osób odpowiedzialnych za zamawianie tego typu usług (nie będących bynajmniej podmiotami tożsamymi), ustaliliśmy hierarchię ról w procesie decyzyjnym. Na bazie powyższych prac zidentyfikowaliśmy najważniejsze insighty i motywy do komunikacji.

Przeprowadziliśmy także badania jakościowe osób decyzyjnych i managerów, aby uspójnić wizję rozwoju firmy i jej poszczególnych spółek; marki głównej  i submarek.

Na tej podstawie przeprowadziliśmy warsztaty z zakresu strategii marketingowej i komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.

Efekt? Opracowanie architektury, pozycjonowania i strategii komunikacji marki głównej oraz założeń do komunikacji submarek na poszczególnych rynkach. Przygotowanie planu zmian na najbliższe lata, który będzie punktem wyjścia do działań employer branding (skierowane w wewnątrz i na zewnątrz firmy).

Na podstawie wypracowanych założeń stworzyliśmy brief kreatywny na nowa identyfikację wizualną dla agencji kreatywnej współpracującej z Klientem.

Rozwiązanie

Rezultatem naszych działań był udany relaunch marki Elsta na rynku B2B. Udało się opracować i wdrożyć pozycjonowanie i strategię marki odpowiadającą jej nowej pozycji – ważnego, pozyskującego nowych klientów gracza na europejskim rynku elektrotechnicznym.

Do tego, w oparciu o nasze rekomendacje stworzona została odświeżona identyfikacja wizualna i materiały promocyjne.

Mamy nadzieję, że ciąg dalszy już niedługo nastąpi.

 

Zobacz inne case studies:
Trwa ładowanie