Mówi się, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Częstym kryterium przy adopcji psa ze schroniska jest jego wiek i wygląd. A przecież przyjaźń (zwłaszcza ta najlepsza) nie może być budowana na tak błahych podstawach.
Nowi właściciele zapominają, że poza uroczą mordką i ładną sierścią pies ma swój temperament i przyzwyczajenia, które potem mogą okazać się problemem skutkującym nieraz zwróceniem psa do schroniska.
Promowanie świadomej i odpowiedzialnej adopcji dorosłych psów, polegającej na dopasowaniu cech charakteru psa i właściciela – odnajdywaniu swojej psiej połówki.
Wsparcie strategiczne w trakcie pracy nad założeniami kampanii wraz z agencją kreatywną San Markos. Naszymi głównymi obszarami działań była identyfikacja insightów stojących za wyborem psa przez przyszłego właściciela oraz wynikających z doświadczenia pracowników Fundacji Zwierzęca Polana. Na ich podstawie opracowaliśmy koncepty strategiczne, których celem było stworzenie kampanii nie tylko efektownej, ale przede wszystkim skutecznej – takiej, która przełoży się na realną zmianę w sposobie postrzegania adopcji psów ze schroniska.
Rozwiązaniem było stworzenie szeroko zasięgowej kampanii społecznej obejmującej najważniejsze media. Jej efekt to 3 spoty telewizyjne, layouty prasowe i outdoorowe, dedykowany landing page i wsparcie w digital i social media.
W kampanii wykorzystano wizerunek celebrytów (m.in. Mirosław Zbrojewicz, Anita Sokołowska, Piotr Stramowski), którzy promowali akcję nie tylko w spotach, ale też w wywiadach z mediami, przekonując o przewadze charakteru zwierzaka nad jego wyglądem.
O trafności wybranej koncepcji strategicznej i skuteczności całej akcji może świadczyć fakt, że kampania „Dopasowani kompani” zdobyła nagrodę Kreatury 2016 w kategorii Kampania społeczna.