Dr Gerard to marka nr 4 na rynku ciastek pakowanych, zdominowanym przez globalnych potentatów Mondelez i Bahlsen (z wyłączeniem kategorii impulsowej). Nr 1 na rynku wafli, głównie za sprawą swoich pysznych Pryncypałek.
Swoją pozycję i rozwój zawdzięczał konsekwentnej strategii innowacji produktowych. W pewnym momencie wzrosty rynkowe mocno straciły jednak na impecie. Miało to bezpośredni związek z ogromną liczbą jednostek produktowych, które mocno nadszarpnęły efektywność produkcyjną i komercyjną Dr Gerarda. Ambitna, ale nierozważna strategia innowacji produktowych stała się istotnym problemem dla kolejnego etapu rozwoju. Mimo to, wewnątrz organizacji wiecznie żywa była myśl o rozwijaniu się poprzez jeszcze większą liczbę nowych jednostek produktowych.
Uporządkowanie portfolio produktów zgodnie z efektywnością kosztową i logistyczną. Ułatwienie zarządzania i zwiększenie możliwości komercjalizacji z jednoczesnym zrobieniem miejsca na półkach dla nowych linii produktowych opracowywanych przez dział R&D.
Powstała precyzyjna rekomendacja odnośnie tego co należy zrobić z poszczególnymi indeksami, a także prognoza rentowności wszystkich SKUs, dzięki czemu średnia efektywność kosztowa – income per index powinna znacząco wzrosnąć.