Koszaliński producent okien, firma PUF, sprzedawała najwyższej jakości okna na całą Europę. Przeważnie nie pod swoją marką. Co prowadziło do tego, że okna z Koszalina były sprzedawane o 40% taniej niż identyczne okna pod marką niemiecką.
Ponadto, w każdym kraju obowiązywały różne wymagania i tradycje związane z budową i konstrukcją okien. Dlatego producenta reprezentowało 5 różnych, nieuporządkowanych podmiotów, które nie wzmacniały poczucia jakości produktów pozostałych fabryk okiennych.
Co zrobić, żeby na tak specyficznym, zdominowanym przez relacje B2B rynku, gdzie sprzedawane produkty mają niekiedy działać bez zarzutu przez 50 lat, kontrahenci z Londynu, Sztokholmu i Brukseli, których postrzeganie jakości produktów determinują najróżniejsze czynniki, zaufali producentowi okien z Koszalina?
Obszerna analiza kategorii i kluczowych obszarów konkurencyjności:
Wypracowanie konceptów strategicznych i podstawowych założeń portfela marki:
Poniżej przedstawiamy przykładowe mapy pozycjonowania powstałe w trakcie procesu.
Stworzenie nowej marki Q4W GROUP, która skutecznie reprezentować będzie jakość rozwiązań oferowanych przez producenta oraz akcentować niezbędny na wszystkich rynkach atut – połączenie kompleksowości, specjalizacji i indywidualnego podejścia.
Podkreślenie siły grupy wynikającej z drużynowej współpracy i wymiany know-how 5 fabryk okiennych pod jednym szyldem – bez konieczności ograniczania autonomii produktowej i rynkowej.
Nowa identyfikacja i zasady komunikacji B2B z uwzględnieniem komunikacji B2C i B2E.
Nowa marka Q4 Windows Group zastąpiła na rynku europejskim markę PUF.