Elsta to rodzinna firma działająca na rynku elektrotechnicznym od 1988.
Prawie 30 lat prężnego rozwoju firmy oraz ekspansji na europejskich rynkach doprowadziło do sytuacji, w której firma znalazła się na tożsamościowym rozdrożu: pomiędzy utrzymaniem dotychczasowego wizerunku a wykreowaniem nowego wizerunku wiodącej, korporacyjnej firmy. W obliczu takiego wyzwania podjęto decyzję o rebrandingu, a co za tym idzie – stworzeniu nowego pozycjonowania marki oraz strategii komunikacji w oparciu o kluczowe potrzeby klientów oraz partnerów biznesowych firmy.
Plan działań dopasowany do zaistniałej potrzeby rozwoju i zmian, również w celach dalszej ekspansji na rynki zagraniczne. Znalezienie zdefiniowanego wyróżnika marki oraz przygotowanie adekwatnej strategii marketingowej uwzględniającej rosnącą konkurencyjność na rynku. Odpowiedź na pytanie – jak pozyskać nowych klientów?
Wyzwanie, przed jakim stanęliśmy wiązało się ze złożonym procesem. Przede wszystkim należało zrozumieć ten specjalistyczny biznes i dowiedzieć się kto lub co decyduje o wyborze partnera przy budowie kopalni, elektrowni lub przemysłowej spalarni śmieci. Aby właściwie odpowiedzieć na te pytania we współpracy z kierownictwem firmy dokonaliśmy analizy otoczenia rynkowego i konkurencyjnego w Polsce i zagranicą. W trakcie prac warsztatowych zidentyfikowaliśmy zarówno potrzeby klientów końcowych, jak i osób odpowiedzialnych za zamawianie tego typu usług (nie będących bynajmniej podmiotami tożsamymi), ustaliliśmy hierarchię ról w procesie decyzyjnym. Na bazie powyższych prac zidentyfikowaliśmy najważniejsze insighty i motywy do komunikacji.
Przeprowadziliśmy także badania jakościowe osób decyzyjnych i managerów, aby uspójnić wizję rozwoju firmy i jej poszczególnych spółek; marki głównej i submarek.
Na tej podstawie przeprowadziliśmy warsztaty z zakresu strategii marketingowej i komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.
Efekt? Opracowanie architektury, pozycjonowania i strategii komunikacji marki głównej oraz założeń do komunikacji submarek na poszczególnych rynkach. Przygotowanie planu zmian na najbliższe lata, który będzie punktem wyjścia do działań employer branding (skierowane w wewnątrz i na zewnątrz firmy).
Na podstawie wypracowanych założeń stworzyliśmy brief kreatywny na nowa identyfikację wizualną dla agencji kreatywnej współpracującej z Klientem.
Rezultatem naszych działań był udany relaunch marki Elsta na rynku B2B. Udało się opracować i wdrożyć pozycjonowanie i strategię marki odpowiadającą jej nowej pozycji – ważnego, pozyskującego nowych klientów gracza na europejskim rynku elektrotechnicznym.
Do tego, w oparciu o nasze rekomendacje stworzona została odświeżona identyfikacja wizualna i materiały promocyjne.
Mamy nadzieję, że ciąg dalszy już niedługo nastąpi.