Strefa wiedzy
Menu

Czas skończyć z marketing bullshit bingo!

🔎 Jakiś czas temu szukając inspiracji, trafiłem na mapę trendów dotyczących przyszłości sprzątania! Głównych trendów było 9, a mikrotrendów ponad 20. O sprzątaniu! Nie obyło się bez trendu AI, IoT, less is more, more fun, itp. 🤯

Dziesiątki trendów, które rozbijają zjawiska ze sobą mocno połączone, nowe mikro grupy stworzone tylko po to, aby użyć buzzwordów, zamiast dać rzeczowe odpowiedzi – totalny przerost formy nad treścią. Fani sprzątania oraz koneserzy marketingowego bullshitu będą wniebowzięci. 🤓

💥 Mi to po raz kolejny pokazało, jak branża marketingowa (oraz badawcza) potrafi dorobić do wszystkiego piękne slajdy, opowiedzieć o setkach zjawisk, nadinterpretowywać i przeceniać niektóre trendy, a tym samym zamiast pomagać, szkodzi sobie i klientowi.

1️⃣ Szkodzi sobie, ponieważ podtrzymuje wizerunek branży oderwanej od rzeczywistości biznesowej, zamydlającej obraz, w momencie kiedy oczekuje się od niej jasnych odpowiedzi, rekomendacji oraz odpowiedzialności za słowa!

2️⃣ Szkodzi klientowi, który zamiast otrzymać konkretne wnioski z analiz i kierunek, w jakim ma zmierzać, sam musi tonąć w pytaniach, bullshit trendach i niejasnościach.

💪 Dobra analiza (również trendów) i wynikająca z nich strategia ma dawać użyteczne biznesowo i marketingowo odpowiedzi. Jej zadaniem jest pokazywać kierunek oparty na danych. Strategia ma być jasna, zrozumiała i łatwo aplikowalna do biznesu klienta. Poezję i natchnione rozważania można poczytać sobie po pracy.

🚀 Miłego dnia – lecę do klienta na prezentację trendów, prawdziwych a nie wymyślonych, opisanych przez jedną blogerkę.

Komentarze
Trwa ładowanie