28 Sierpień 2024, Tagi: insight kryptowaluty Strategia
👀 Natknąłem się wczoraj na kampanię reklamową giełdy kryptowalut zondacrypto, zrealizowaną przez agencję Przestrzeń. Reklama jest wykonana profesjonalnie, a koncept "Opowieści z krypto" brzmi intrygująco i ma duży potencjał.
To dobra, kreatywna robota! 👍 Obsada – Wojciech Szczęsny, Janusz Chabior i Borys Szyc – to prawdziwa śmietanka polskich celebrytów, niczym nasz narodowy Bitcoin, Ethereum i Solana w jednej reklamie. Jednak mimo atrakcyjnej formy, strategia komunikacji budzi duże wątpliwości. 🤷♂️
🤜 Kampania skupia się na obalaniu stereotypów dotyczących kryptowalut (bańka spekulacyjna, narzędzie przestępców, hazard, brak regulacji), co mogło być skuteczne kilka lat temu. Obecnie rynek krypto jest w zupełnie innym momencie – lepiej opisany, po wielu przejściach i wpadkach, z licznymi sukcesami (np. ETF-y), z o wiele mniejszą barierą wejścia (już tyle aplikacji pozwala na zakup krypto, że niedługo tokeny dowiezie sam Lisek) i znacznie bardziej konkurencyjny.
💹 Zonda Crypto, jako mniej znana giełda (bardzo niski wolumen obrotu, niezbyt dużo notowanych kryptowalut), powinna raczej skupić się na znalezieniu i komunikowaniu swojej unikalnej wartości i powodów, dla których inwestorzy powinni ją wybrać, zamiast koncentrować się na obalaniu mitów dotyczących całej kategorii.
🥨 Premię za edukację na temat kategorii zawsze biorą najwięksi gracze! W tym przypadku będą to Binance, OKX czy Kraken. Aby przyciągnąć długoterminowych, aktywnych użytkowników, a nie tylko łowców okazji lub degenów polujących na bonusy za rejestrację, potrzeba głębszego i bardziej przemyślanego podejścia. Potrzeba jasnego i pomysłu na siebie! Krypto to obszar pełen wyzwań, potrzeb użytkowników i ciekawych spostrzeżeń, które można wykorzystać do zbudowania realnej przewagi konkurencyjnej. CoinMarketCap lub CoinGecko pokazują w swoich zestawieniach ponad 200 giełd scentralizowanych – dlaczego miałbym wybrać Zonda Crypto po obejrzeniu tej reklamy? Nie mam zielonego pojęcia. 😥
❓Czy przekaz oparty na ogólnych barierach kategorialnych, celebrytach i bonusie powitalnym wystarczy na dłuższą metę? Patrząc na branżę krypto w 2024 roku, obawiam się, że efekt tej kampanii może być krótkotrwały – wystarczy go dokładnie na tyle, ile jesteśmy w stanie wlać paliwa za 10 dolarów do wymarzonego „lambo”, o którym marzą kryptowaluciarze. 😃
Tagi: insight kryptowaluty Strategia
Komentarze