Strefa wiedzy
Menu

PUF

Opracowanie nowej marki, pozycjonowania, identyfikacji wizualnej i architektury.
case-puf-main
Problem

Koszaliński producent okien, firma PUF, sprzedawała najwyższej jakości okna na całą Europę. Przeważnie nie pod swoją marką. Co prowadziło do tego, że okna z Koszalina były sprzedawane o 40% taniej niż identyczne okna pod marką niemiecką.

Ponadto, w każdym kraju obowiązywały różne wymagania i tradycje związane z budową i konstrukcją okien. Dlatego producenta reprezentowało 5 różnych, nieuporządkowanych podmiotów, które nie wzmacniały poczucia jakości produktów pozostałych fabryk okiennych.

Wyzwanie

Co zrobić, żeby na tak specyficznym, zdominowanym przez relacje B2B rynku, gdzie sprzedawane produkty mają niekiedy działać bez zarzutu przez 50 lat, kontrahenci z Londynu, Sztokholmu i Brukseli, których postrzeganie jakości produktów determinują najróżniejsze czynniki, zaufali producentowi okien z Koszalina?

Proces
  • Obszerna analiza kategorii i kluczowych obszarów konkurencyjności:

    • Analiza rynku, danych sprzedażowych i biznesowych.
    • Analiza kodów komunikacji, must-have i wyróżników konkurencyjnych w 5 krajach.
    • Wywiady IDI z pracownikami wszystkich szczebli firmy.
  • Wypracowanie konceptów strategicznych i podstawowych założeń portfela marki:

    • 2 warsztaty strategiczne z kluczowymi pracownikami poszczególnych firm.
    • Architektura marki głównej i marek produktowych.
    • Strategia marki i komunikacji na poszczególnych rynkach.

Poniżej przedstawiamy przykładowe mapy pozycjonowania powstałe w trakcie procesu.

puf mapy
puf mapy2
puf mapy
Rozwiązanie

Stworzenie nowej marki Q4W GROUP, która skutecznie reprezentować będzie jakość rozwiązań oferowanych przez producenta oraz akcentować niezbędny na wszystkich rynkach atut – połączenie kompleksowości, specjalizacji i indywidualnego podejścia.

Podkreślenie siły grupy wynikającej z drużynowej współpracy i wymiany know-how 5 fabryk okiennych pod jednym szyldem – bez konieczności ograniczania autonomii produktowej i rynkowej.

Nowa identyfikacja i zasady komunikacji B2B z uwzględnieniem komunikacji B2C i B2E.

case-puf-logos
 

Nowa marka Q4 Windows Group zastąpiła na rynku europejskim markę PUF.

case-puf-wwws
Zobacz inne case studies:
Trwa ładowanie