Strefa wiedzy
Menu

ELSTA

Architektura, pozycjonowanie i strategia marki B2B w Polsce i na świecie
elsta
Problem

Elsta to rodzinna firma działająca na rynku elektrotechnicznym od 1988.

Prawie 30 lat prężnego rozwoju firmy oraz ekspansji na europejskich rynkach doprowadziło do sytuacji, w której firma znalazła się na tożsamościowym rozdrożu: pomiędzy utrzymaniem dotychczasowego wizerunku a wykreowaniem nowego wizerunku wiodącej, korporacyjnej firmy. W obliczu takiego wyzwania podjęto decyzję o rebrandingu, a co za tym idzie – stworzeniu nowego pozycjonowania marki oraz strategii komunikacji w oparciu o kluczowe potrzeby klientów oraz partnerów biznesowych firmy.

 

Wyzwanie

Plan działań dopasowany do zaistniałej potrzeby rozwoju i zmian, również w celach ekspansji na rynki zagraniczne. Znalezienie zdefiniowanego wyróżnika marki oraz przygotowanie adekwatnej strategii marketingowej uwzględniającej rosnącą konkurencyjność na rynku. Odpowiedź na pytanie – jak pozyskać nowych klientów?

Proces

Wyzwanie, przed jakim stanęliśmy wiązało się ze złożonym procesem. Przede wszystkim należało zrozumieć ten specjalistyczny biznes i dowiedzieć się kto lub co decyduje o wyborze partnera przy budowie kopalni, elektrowni lub przemysłowej spalarni śmieci. Aby właściwie odpowiedzieć na te pytania dokonaliśmy analizy otoczenia rynkowego i konkurencyjnego w Polsce i zagranicą. Zidentyfikowaliśmy zarówno potrzeby klientów końcowych, jak i osób odpowiedzialnych za zamawianie tego typu usług (nie będących bynajmniej podmiotami tożsamymi), ustaliliśmy hierarchię ról w procesie decyzyjnym. Zidentyfikowaliśmy najważniejsze insighty i motywy do komunikacji.

Przeprowadziliśmy badania jakościowe osób decyzyjnych i managerów, aby uspójnić wizję rozwoju firmy i jej poszczególnych spółek; marki głównej  i submarek.

Na tej podstawie przeprowadziliśmy szereg warsztatów z zakresu strategii i business intelligence.

Efekt? Opracowanie architektury, pozycjonowania i strategii komunikacji marki głównej oraz submarek na poszczególnych rynkach. Przygotowanie planu zmian na najbliższe lata, który obejmował ponadto obejmował działania employer brandingowe (skierowane w wewnątrz i na zewnątrz firmy) i działania z obszaru CSR.

Na podstawie wypracowanych założeń stworzyliśmy brief kreatywny na nowa identyfikację wizualną i materiały promocyjne dla marki ELSTA i jej submarek.

Rozwiązanie

Rezultatem naszych działań był udany relaunch marki ELSTA na rynku B2B. Udało się opracować i wdrożyć pozycjonowanie i strategię marki odpowiadającą jej nowej pozycji – ważnego, pozyskującego nowych klientów gracza na europejskim rynku elektrotechnicznym.

Do tego, w oparciu o nasze rekomendacje stworzona została całkowicie nowa identyfikacja wizualna i materiały promocyjne.

Przygotowane koncepcje employer brandingowe z sukcesem pracują na pozytywny wizerunek firmy zarówno wśród jej obecnych, jak i potencjalnych pracowników i partnerów.

Zobacz inne case studies:
Trwa ładowanie