Strefa wiedzy
Menu

Cosmopolitan

Badania, warsztaty, segmentacja i komunikacja
cosmopolitan
Problem

Cosmopolitan Twarda 2/4, flagowa inwestycja TACIT, powstała w samym centrum tętniącej życiem Warszawy. To synonim nowoczesnego luksusu i najwyższej jakości obsługi klienta.

Inwestor zwrócił się do nas w sytuacji przestoju sprzedażowego wynikającego z niedopasowania strategii marketingowej do sytuacji na rynku. Ówczesna strategia nie realizowała w zadowalający sposób postawionych celów biznesowych, a jej największym problemem był brak trafnej identyfikacji rzeczywistej grupy docelowej i, co za tym idzie, niedostosowanie komunikacji do jej potrzeb.

Wyzwanie

Analiza ówczesnej strategii komunikacji oraz jej optymalizacja celem odpowiedzi na pytanie – jak pozyskać nowych klientów?  Zwiększenie sprzedaży na trudnym rynku nieruchomości luksusowych.

 

Proces

W celu odnalezienia odpowiedzi na potrzeby klienta konieczna była wnikliwa analiza rynku nieruchomości luksusowych w Polsce i zagranicą.

Uzbrojeni tą wiedzę przeprowadziliśmy  szereg wywiadów konsumenckich z reprezentantami wymagającej grupy docelowej (osobami, które zakupiły apartament oraz osobami, które kupiły nieruchomość u konkurencji w średniej cenie 26 tys. zł/m2) oraz badania mystery shopper. Umożliwiły one ustalenie i przeprowadzenie analizy ścieżki sprzedaży apartamentów i wyłapanie jej głównych szans i słabości.

W efekcie powyższych badań opracowaliśmy koncepty strategiczne oraz przeprowadziliśmy warsztaty strategiczne z kadrą zarządzająca.

Nasza współpraca zakończyła się stworzeniem skutecznej strategii komunikacji, obejmującej pogłębione charakterystyki person do taktycznej komunikacji mediowej oraz opracowaniem briefu kreatywnego.

Rozwiązanie

Odpowiadając na potrzeby klienta stworzyliśmy zupełnie nową komunikację dla marki, jaką jest Cosmopolitan Twarda 2/4. Efektem naszej pracy był szczegółowy i trafny opis rekomendowanych grup docelowych wraz z dostosowanymi do nich komunikatami. Przeprowadzony audyt obsługi klienta, badania mystery shopping i analiza ścieżek zakupowych pomogły zidentyfikować i usunąć dotychczasowe źródła problemów. Aby natomiast pomoc klientowi uniknąć tych błędów w przyszłości, zaprojektowaliśmy manual guidebook procesu sprzedaży apartamentów.

Zobacz inne case studies:
Trwa ładowanie